Liitolta joululahjoitus Hyvä Joulumieli -keräykselle

Liitto on päättänyt lahjoittaa joulukortteihin varatut rahat Hyvä Joulumieli keräykselle. Keräyksellä halutaan tarjota mahdollisimman monelle perheelle mahdollisuus jouluateriaan ja hyvään joulujuhlaan.

Jos hintojen nousu on iskenyt eläkkeensaajiin, niin on se koetellut kovasti myös vähävaraisia lapsiperheitä. Vähävaraisessa perheessä asuu jo noin 30 000 lasta enemmän kuin tämän vuoden keväällä. Yhä useammassa kodissa kasvavat menot aiheuttavat pulaa perusasioista: ruuasta, vaatteista ja asumisesta. Köyhyys tuo lapsille mukanaan myös yksinäisyyden ja ulkopuolisuuden kokemuksia, kun lapsella ei ole varaa harrastaa ja viettää vapaa-aikaa muiden ikäistensä tavoin. Osa joutuu jopa kiusatuksi asian johdosta.

Jouluna eriarvoisuuden kokemukset korostuvat. Liitto päättikin lahjoittaa joulukortteihin varatut rahat Hyvä Joulumieli keräykselle. Keräyksellä halutaan tarjota mahdollisimman monelle perheelle mahdollisuus jouluateriaan ja hyvään joulujuhlaan. Hyvä Joulumieli -keräyksen tavoitteena on tänä vuonna kerätä 1,5 miljoonaa euroa. Varojen avulla autetaan 21 000 vähävaraista perhettä 70 euron ruokalahjakortilla. Lahjakortti on nimensä mukaisesti lahja. Sitä ei voi anoa tai hakea. Punainen Risti ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto tekevät apua tarvitsevien perheiden löytämiseksi yhteistyötä paikallisten neuvoloiden, diakoniatyön ja sosiaalitoimen kanssa.

Hyvää joulun odotusta kaikille toivotellen
EKL toimiston väki